Kom naar festival Tour of Asia!

Van de rechten van homo’s in Azië tot watermanagement in de Fillipijnen en van de Zijderoute tot de actuele spanningen met Noord-Korea. Kom naar de Tour of Asia op 14 september en ontdek alles wat je wilde weten over Azië!

De Tour of Asia is een gratis kennisfestival van de Leidse universiteit ter gelegenheid van de opening van de Asian Library. Iedereen – studenten, medewerkers, maar ook Leidenaars of geïnteresseerden van elders – is welkom bij de workshops, lezingen, tentoonstellingen, films, food truck’s, riksha’s en muziekoptredens in verschillende gebouwen van de universiteit. Wandel van een country update over Indonesië naar een lezing over Japanse poëzie, en neem vervolgens de riksha naar de tentoonstelling Urban Jungle over megasteden in Azië. Laat een manga-portret tekenen van jezelf, terwijl je geniet van een kopje cold drip Batavia koffie. Kortom: een cultureel festival waar alle facetten van Azië aan bod komen.

Meld je aan

De Tour of Asia is op 14 september vanaf 12.45 uur. Toegang is gratis, maar aanmelden is wel nodig: sommige lezingen hebben beperkt plaats. Meld je direct aan >

De Asian Library is een nieuwe bibliotheek van de Universiteit Leiden met meer dan 30 kilometer aan unieke collecties over Zuid- en Zuidoost Azië, China, Japan, Indonesië en Korea. De collectie over Indonesië is zelfs de grootste ter wereld. Deze schatkamer voor nationale en internationale onderzoekers en studenten van Aziatische talen en culturen is gevestigd in een nieuwe opbouw op de Universiteitsbibliotheek aan de Witte Singel.

Voorafgaand aan de Tour of Asia wordt de Asian Library officieel geopend door koningin Máxima. De koningin is beschermvrouwe van het Koninklijk Instituut voor Taal- Land- en Volkenkunde (KITLV) waarvan de collectie ook deel uitmaakt van de nieuwe Asian Library. De officiële openingsceremonie vindt plaats in de Pieterskerk. Voor deze openingsceremonie zijn helaas geen plaatsen meer beschikbaar.