Esmee Braam nieuwe assessor faculteitsbestuur

Op 1 september stapt Marlou Grobben op als assessor van het bestuur van de Faculteit Governance and Global Affairs. Na twee jaar het studentenperspectief te hebben vertegenwoordigd binnen het faculteitsbestuur, draagt ze het stokje over aan Esmee Braam.

Beide dames aan het woord

Wie is Esmee en hoe ziet zij haar assessorschap tegemoet? En hoe kijkt Marlou terug op de afgelopen twee jaar en wat zijn haar plannen voor de komende tijd? We geven beide dames het woord.

Een terugblik op twee jaar assessorschap

Marlou: “als assessor moet je regelmatig uitleggen wat je nou precies doet. Het is jouw taak om het studentenperspectief te vertegenwoordigen binnen het faculteitsbestuur. Binnen het bestuur werk je samen met een decaan, vice-decaan en directeur bedrijfsvoering. Verder werk je veel samen met de studieverenigingen van de faculteit, met assessoren van andere faculteiten en zit je af en toe aan tafel bij het College van Bestuur. Naast de lopende zaken op de faculteit werk je ook aan je eigen projecten. Toen ik begon, was ik van mening dat de Universiteit meer kon doen om de medezeggenschap te versterken. Daarom heb ik met een andere assessor een online cursus ontwikkeld voor de opleidingscommissies. Deze cursus is dit jaar door ruim 100 leden van de opleidingscommissies gevolgd en wordt in de zomer aangescherpt om hem nog beter te maken! Ook arbeidsmarktoriëntatie vond ik een belangrijk thema. Afgelopen april organiseerden we een mooi facultair career event, wat erg goed ontvangen werd. Ik raad Esmee dan ook aan om eigen doelen of projecten vast te stellen waar, ze naast de bestaande werkzaamheden, aan kan werken.”

En wat Marlou nu gaat doen? “Heel iets anders! Ik ga proberen mijn studies af te maken (red. Marlou doet een master Bestuurskunde en een master Nederlands) en wil een baan zoeken in de horeca. Gastronomie heeft altijd mijn interesse gehad en ik wil me hier graag verder in verdiepen.”

Marlou Grobben

Een nieuw gezicht

Esmee: “Ik ben momenteel derdejaars student Bestuurskunde en hoop volgend jaar mijn bachelor af te ronden. Het afgelopen jaar heb ik veel met Marlou samengewerkt als voorzitter van de B.I.L. Deze samenwerking vond ik altijd erg leuk en interessant. In dit jaar is dan ook de interesse gewekt in het reilen en zeilen van de faculteit.

Hoe zie ik mijn assessorschap tegemoet? Ik hoop komend jaar wat te kunnen betekenen voor alle studenten van de faculteit. Ik denk dat onze faculteit dynamisch is en continue verandert. Als enige volledige faculteit in Den Haag en met een nieuwe Bachelor zullen er ook aankomend jaar veel kansen, maar ook enige obstakels zijn. Graag wil ik de faculteit en ondersteunen om een fijne leeromgeving te blijven waarin studenten zichzelf op verschillende manieren kunnen ontwikkelen. Met groot enthousiasme zal ik deze functie gaan vervullen. Ik heb in ieder geval heel veel zin om te gaan beginnen in september."

Esmee Braam