Drukbezochte jaarlijkse alumniavond Jeugdrecht

Op 16 mei 2017 vond de jaarlijkse alumniavond van de master Jeugdrecht plaats in het Kamerlingh Onnes Gebouw. Hierbij waren alumni van de eerste lichting tot huidige masterstudenten Jeugdrecht vertegenwoordigd. Loopbaancoach Marije Bedaux verzorgde een interessante workshop 'solliciteren en cv' en drie alumni gaven een korte TED-talk over hun startende carrières. Ook prof. Mariëlle Bruning en Yannick van den Brink kwamen aan het woord. Alle ingrediënten voor een inspirerende en gezellige avond waren dus aanwezig!

De avond werd geopend door prof.mr.drs. Bruning.

"Denken in mogelijkheden!"

Het was een drukbezochte avond, waar ongeveer 40 alumni en huidige studenten van de master Jeugdrecht aanwezig waren. De spits werd afgebeten door prof. Mariëlle Bruning, die de aanwezigen bijpraatte over het onderwijs dat wordt verzorgd door de afdeling Jeugdrecht en over het onderzoek dat momenteel door de afdeling verricht wordt.

Workshop 'Solliciteren & cv' door loopbaancoach mw. Bedaux.

Vervolgens werd er een workshop ‘solliciteren en cv’ gegeven door loopbaancoach Marije Bedaux. Haar voornaamste advies was niet te denken in beperkingen, maar vooral ook in mogelijkheden bij het zoeken naar een (nieuwe) baan.

TED-talks

Na een korte pauze was het tijd voor alumna Jill Stein om haar indrukwekkende ervaringen in Zambia te delen, waar zij na haar master onderzoek heeft gedaan naar de bescherming van alleenstaande minderjarige vreemdelingen. Daarna sprak Cindy van Oorschot over de verschillende functies die zij na haar afstuderen bij het Openbaar Ministerie en de rechtspraak heeft vervuld. Zij gaf aan tijdens haar sollicitatie bij het Openbaar Ministerie tussen de honderden sollicitanten te zijn opgevallen vanwege haar specifieke jeugdrecht-achtergrond. Majse Hofman vertelde vervolgens over haar drukke en veelzijdige baan als advocaat-stagiaire bij een klein familierechtkantoor in Rotterdam. De avond werd afgesloten door Yannick van den Brink, die aangaf dat op 11 september 2017 de eerste Lustrumviering van de master Jeugdrecht plaatsvindt. Hierna werd de avond voortgezet bij café Barrera, waar, onder het genot van een drankje, tussen de alumni en studenten van de master Jeugdrecht werd bijgepraat, ervaringen van de master en op de werkvloer werden uitgewisseld en werd genetwerkt.

Jill Stein deed na haar master onderzoek in Zambia.
Cindy van Oorschot vertelt over haar functies bij o.a. het Openbaar Ministerie.
Majse Hofman ging na haar studie aan de slag bij een advocatenkantoor.

Alumni avond bijwonen?

Volgend jaar zal er wederom een alumniavond worden georganiseerd voor alle alumni en studenten van de master Jeugdrecht. Houd de agenda dus goed in de gaten en geef je e-mailadres door aan: jeugdrechtalumni@law.leidenuniv.nl om een persoonlijke uitnodiging voor deze avond te ontvangen.