20ste congres Society for the Study of Behavioural Phenotypes in Leiden

Genetische stoornissen leiden vaak tot cognitieve en gedragsproblemen. De 20ste editie van het International Research Symposium van de SSBP gaat over het in kaart brengen van deze problemen en de mogelijke behandeling hiervan.

Dit symposium wordt van 14 t/m 16 september 2017 georganiseerd in Leiden door de Society for the Study of Behavioural Phenotypes.

De vereniging heeft als missie het samenbrengen van clinici, zoals kinderneurologen, kinderpsychiaters, genetici - klinisch onderzoekers en basiswetenschappers die een interesse delen in de pathofysiologie, diagnostiek en behandeling van genetische syndromen en de hiermee geassocieerde cognitieve- en gedragsproblemen.

Het symposium betreft dus een echte kruisbestuiving tussen mensen met complementaire achtergronden en een gedeeld interessedomein.

Een abstract indienen kan t/m 31 mei ››

Wees er snel bij, want het aantal plaatsen is beperkt!

Inschrijven - Early Bird-deadline: 1 augustus, 2017 - kan op de congreswebsite

Locatie

Voor deze feestelijke editie van het congres doen we enkele van de mooiste en leukste plekken van Leiden aan, zoals de Oranjerie van de Hortus Botanicus, het Stadhuis van Leiden voor de welkomstreceptie, Scheltema, en het Rijksmuseum voor Oudheden voor het congresdiner.

Voor meer informatie, over bijvoorbeeld het programma met invited speakers en het indienen van abstracts, bezoek de congreswebsite ››