Startbijeenkomst ‘levensbeëindiging van minderjarigen’

Op woensdagmiddag 26 april 2017 wisselden verschillende experts van gedachten over het thema ‘levensbeëindiging van minderjarigen’. Dit naar aanleiding van recente ontwikkelingen in België en Nederland op het terrein van wetgeving, beleid, professionele richtlijnen en onderzoek.

V.l.n.r.: prof. dr. Gerd Verschelden, mr. Apollonia Bolscher, mr. dr. Jo Dorscheidt, Kathy Vlieghe, dr. Evelien Delbeke, dr. Sylvie Tack, prof.mr. J.E. Doek Jaap Doek en niet op de foto zichtbaar, maar wel aanwezig: prof. mr. Ton Liefaard.

Centraal stond de vraag hoe deze recente ontwikkelingen te waarderen zijn in het licht van internationale kinderrechten.

Uiteindelijk zullen de experts toewerken naar een te ontwikkelen themanummer voor het Tijdschrift voor Jeugd en Kinderrechten (TJK) in 2018 en afhankelijk van het aantal mogelijke bijdragen eventueel ook voor het Nederlandse Tijdschrift voor Familie- en Jeugdrecht (FJR), in 2018 en/of 2019.

De middag werd georganiseerd door de afdeling Jeugdrecht van de Universiteit Leiden in samenwerking met de Universiteit Gent, de redactie van het Vlaamse Tijdschrift voor Jeugd en Kinderrechten (TJK) en het Kenniscentrum Kinderrechten (Keki).