Lions VN-dag 'de rechten van het kind'

Voor de tiende keer hebben de Lionsclubs in Nederland de Lions VN-dag georganiseerd. Dit jaar was het thema ‘de rechten van het kind’.

Op zaterdag 11 maart heeft Ton Liefaard, hoogleraar Kinderrechten, in het Zuiderstrandtheater in Scheveningen een inleiding gegeven op het VN-Kinderrechtenverdrag en heeft Marjorie Kaandorp een presentatie gegeven over het beleidswerk van UNICEF Nederland. Ook is de winnaar van de Vredesposter wedstrijd bekend gemaakt. Dit jaar had de wedstrijd het thema ‘vier de vrede’. Daarna zijn in kleine groepen – onder leiding van onder andere Ton Liefaard en Céril van Leeuwen – specifieke kinderrechtenthema’s door de deelnemers bediscussieerd. Deze discussies werden na afloop plenair besproken. Het was een bijzondere dag waarbij het belang van de erkenning van de kinderrechten centraal stond.