Alumnimentoren beantwoorden vragen van studenten

Studenten krijgen gratis advies en tips van Leidse alumni over loopbaan, solliciteren, netwerken en meer. Het Mentornetwerk is een online platform waar ruim 650 alumni zich aanbieden om studenten te helpen.

Een bron van kennis

Het Mentornetwerk van de Universiteit Leiden is een online portal waar studenten kennismaken met alumni die werken in een interessant vakgebied. In de digitale omgeving van het Mentornetwerk bieden mentoren zich aan en laten zien waarmee zij studenten kunnen helpen. Hier vinden studenten gemakkelijk welke diensten zij aanbieden (telefonisch advies, persoonlijk contact etc.) en hoeveel studenten zij willen coachen.

De ervaring van

Informaticastudent Kevin Oost laat zien dat je zelfs buiten het eigen vakgebied kan kijken. Hij maakte gebruik van de kennis van een alumnus Japans. Bekijk hieronder zijn ervaringen.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Aan de slag?

Bent u Leids alumnus en wilt u graag mentor worden? Meld u dan direct aan via www.mentornetwerk.universiteitleiden.nl. Meer informatie over het mentornetwerk vindt u op de Alumni website.

Bent u docent, studieadviseur of iemand anders die veel in contact komt met studenten en wilt u meer informatie over het platform? Neem dan contact op met de Alumni Officer. De Faculteit biedt namelijk diverse uitingen zoals flyers, posters, webteksten, presentaties, maar ook workshops voor studenten.