Mitch van Geel wint prijs 'Excellente Docent Pedagogische Wetenschappen'

Tijdens de eindejaarsbijeenkomst van het Instituut Pedagogische Wetenschappen werd bekend gemaakt dat dr. Mitch van Geel de prijs Exellente Docent Pedagogische Wetenschappen 2015-2016 heeft gewonnen.

Mitch van Geel krijgt van studenten veel waardering voor zijn onderwijs. Zo ervaren studenten zijn begeleiding als enthousiasmerend en inspirerend. Zij hebben het gevoel dat ze altijd bij hem terecht kunnen. Mitch van Geel heeft de afgelopen jaren scripties begeleid van twee studenten die de Emile Scriptieprijs hebben gewonnen. Deze studenten wonnen aansluitend de Facultaire en NVO scriptieprijs. Een van deze scripties heeft geresulteerd in een wetenschappelijk artikel.

Mitch van Geel geeft studenten een duidelijke eigen rol in het onderwijsproces. Hij spoort studenten aan veel onderling te overleggen en elkaars teksten te becommentariëren of te voorzien van suggesties om zelfstandigheid maar ook leren van elkaar te bevorderen. Hij leert studenten zo belangrijke professionele vaardigheden.

Lees het volledige juryrapport (pdf)

Dr. Mitch van Geel krijgt Prijs "Excellente docent" van prof. dr. Lenneke Alink overhandigd.

Prijs 'Excellente Docent'

De prijs 'Excellente Docent' wordt jaarlijks toegekend binnen het Instituut Pedagogische Wetenschappen aan een docent die aantoonbaar bijzonder heeft bijgedragen aan het verzorgen en verbeteren van het opleidingsonderwijs. Lees meer ››