Ilona Schoep schrijft beste masterthese 2015/2016

De masterthese “De Rol van Begrijpend Lezen en de Aanwezigheid en Complexiteit van Tekst bij het Oplossen van Rekenopgaven bij Basisschoolleerlingen uit Groep Vijf tot en met Acht.” van Ilona Schoep verdient de titel "Beste Masterthese 2015/2016."

Deze scriptie - onder begeleiding van Marian Hickendorff -  laat zien dat het buitengewoon belangrijk is dat de impact van theoretici op het onderwijs, heel kritisch onder de loep genomen wordt en aan een gedegen, empirische toets onderworpen wordt.

De opvallend helder opgeschreven analyses van de complexe studie geven een genuanceerd antwoord met een heldere conclusie: leerlingen, en dus ook taalzwakke en allochtone leerlingen, worden niet benadeeld bij het presenteren van 1-staps rekenopgaven als standaard verhaaltjessommen in plaats van als kale rekenopgaven.

Ilona Schoep wint Emile Scriptieprijs met haar masterthese - uitgereikt door prof.dr Maartje Raijmakers

Emile Scriptieprijs

Jaarlijks looft het Instituut Pedagogische Wetenschappen de Emile Scriptieprijs uit voor de beste masterscriptie én research masterscriptie. De prijswinnaars wordt voorgedragen voor de facultaire Masterscriptie Prijs en de Research masterscriptie Prijs.