MOOC: EU Policy and implementation: making Europe work!

Hoe ervaar jij Europees beleid? Verschaft het jouw voordelen? En zo niet, hoe kunnen we dit veranderen?

De Universteit Leiden, Faculty Governance and Global Affairs lanceert een gratis online course (MOOC) over Europese beleidsvorming en implementatie. De cursus zal worden aangeboden op het Coursera platform door Bernard Steunenberg. De cursus biedt je een unieke kijk achter de schermen: experts uit verschillende delen van Europa komen aan het woord. Zij beantwoorden actuele vragen: hoe gemakkelijk is het om je te vestigen in een ander EU-land? Hoe zorgen overheden ervoor dat de lucht die je inademt schoon is? En, wie is verantwoordelijk?

In de cursus wordt met leading cases gewerkt die jou helpen kennis over Europa en beleid in de praktijk te brengen. Er zal samen onderzoek gedaan worden, in je eigen omgeving. Dat maakt het mogelijk om de keuze van de verschillende beleidsinstrumenten maar ook de uitvoering in Beijing, São Paulo of Caïro te vergelijken met Rome, Parijs of Berlijn.

Dus ben jij nieuwsgierig naar wat Europa voor jou kan doen? Schrijf je in voor onze cursus: ‘EU policy and implementation, making Europe Work!’.

De cursus start op 16 januari 2017. De voertaal is Engels.