Janneke Fruin-Helb Beurs voor Elise Kortink

Elise Kortink, studente van de Research Master Psychologie, won de prijs voor de beste LUF-beurs aanvraag van 2016 met haar onderzoeksvoorstel voor een stage in het Yale Child Study Center (YCSC).

De jury beoordeelde haar voorstel als het beste en meest creatieve. Elise besteedt de prijs van 2250 euro aan vervolgonderzoek . “Samen met mijn begeleiders, dr. Melle van der Molen en dr. Michael Crowley, probeer ik mijn onderzoekslijn voort te zetten”.

Met haar LUF-beurs liep Elise van maart tot en met augustus 2016 stage in het Developmental Electrophysiology Lab van dr. Crowley aan het YCSC. Ze ontwikkelde daar een nieuwe onderzoeksopzet om bij kinderen patronen van hersenactiviteit (EEG) te meten tijdens sociale afwijzing. Daarnaast stelde ze door middel van een interview vast of de kinderen veilig, angstig of vermijdend gehecht waren aan hun ouders. Het doel van haar project was om te onderzoeken of neurale kenmerken van hechtingsstijlen voorspellen welke kinderen het risico lopen om in hun latere leven psychische problemen te ontwikkelen.

Elise Kortink ontvangt prijs

Lees meer over de LUF-prijzen van 2016.