Save the date: 26 oktober startbijeenkomst 'Interaction between Legal Systems'

Wat is 'Interaction between Legal Systems' (ILS) en wat betekent het als profileringsgebied binnen de Faculteit der Rechtsgeleerdheid? Hier meer over op de startbijeenkomst van ILS 2.0 op 26 oktober 15.00 – 17.00 in de Grotiuszaal (A051 KOG). De middag wordt afgesloten met een borrel in de Global Lounge.

Sprekers:

• Larissa van den Herik (Vice-Decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid en Hoogleraar Internationaal Publiekrecht)
  • Seline Trevisanut (Universitair hoofddocent Internationaal Recht van Universiteit Utrecht) over ‘Interactions of regimes and interests in international law’
  • Maartje van der Woude (Hoogleraar Rechtssociologie en Universitair hoofddocent Straf-en Strafprocesrecht) over 'Interaction between Legal Systems – Interaction between Law & Society'
  • Jorrit Rijpma (Universitair hoofddocent Europees Recht)
  • Olaf van Vliet (Universitair hoofddocent Economie)
  • Iris van Ooijen (Onderzoeker afdeling Bedrijfswetenschappen)

Over ILS

Op grond van de succesvolle afronding van het profileringsgebied Interaction between Legal Systems (ILS 1.0), heeft het College van Bestuur van de Universiteit Leiden het profielgebied €1.000.000 verleend. Deze onderzoeksprojecten voorzien publieke en private actoren van meer duidelijkheid over hun doeltreffendheid, bevoegdheden en verantwoordelijkheden om zo bij te dragen aan de ontwikkeling van nationaal/Europees/internationaal beleid dat effectief met volle inachtneming van de rechtsstaat. Voor meer informatie zie de website.