Honours Summer Course: Law, Power and Inequality

Heb jij je ooit afgevraagd wat wetten en rechten hebben bereikt in verschillende landen en jurisdicties? Of het überhaupt iets heeft bereikt, of dat het alleen blijft bij loze beloftes voor een betere wereld? En heb je ooit nagedacht over de rol van wetten in de ‘war on terror’, bij klimaatverandering, emancipatie en bij de bescherming van ’s werelds meest kwetsbare bevolkingsgroepen? Dan is deze nieuwe Honours Class over Recht, Macht en Ongelijkheid misschien iets voor jou.

Het unieke aan deze Honours Class is dat het niet alleen diepere stof aanbied over recht en sociale wetenschappen, maar dat het ook focust op wereldwijde overeenkomsten en verschillen. Tijdens deze Honours Class ga je samenwerken met studenten van de Universiteit van Maryland om de verschillende verhoudingen tussen recht, macht en ongelijkheid in landen over de hele wereld te vergelijken. Door samen te werken met studenten uit het buitenland krijg je meer inzicht in hoe en waarom deze verhoudingen kunnen verschillen door sociale, politieke en nationale contexten.

Vier online ‘global classroom’ lessen in blok 4 samen met de studenten uit Maryland zullen een basis vormen voor de (gast) colleges en excursies tijdens de summer course in Juni 2017. Heb je interesse in deze Honours Class en wil je meer informatie? Kijk dan in de e-prospectus.

Geen Honours Student, maar toch geïnteresseerd? Ook jij kan je inschrijven

Honours Summer Course wordt gecoordineerd en georganiseerd door hoogleraar Rechtssociologie, Maartje van der Woude