Prof. Ton Liefaard actief tijdens lancering kinderrechtenstrategie Raad van Europa

Ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe kinderrechtenstrategie 2016-2021 van de Raad van Europa organiseerde de Republiek van Bulgarije een high-level conferentie in Sofia op 5 en 6 april 2016.

Tijdens deze high-level conferentie speelde prof. Liefaard speelde een actieve rol in het programma. Hij hield een inleiding over het in november 2015 gelanceerde en door de afdeling jeugdrecht mede ontwikkelde handboek over Europees recht en kinderrechten en zat een sessie voor over geweld tegen kinderen, tien jaar na het verschijnen van de mondiale studie over geweld tegen kinderen van de Verenigde Naties. Prof. Liefaard treedt regelmatig als adviseur op van de Raad van Europa ten aanzien van kinderrechtenkwesties.