Portret van Edwin Bakker in de Elsevier

Deze week in Elsevier: terrorismedeskundige Edwin Bakker. Een ode aan zijn no-nonsense opvattingen, zijn deskundigheid in het vak en zijn onverbloemde mening.

''‘Ik heb me weleens afgevraagd: is er een specifiek Haagse benadering waardoor we zo populair zijn? Ik denk dat wij als instituut profiteren van de laagdrempelige contacten tussen beleidsmakers, onderzoekers, professionals, experts, ngo’s en journalisten, die in Nederland heel makkelijk met elkaar praten. Dat leidt tot inzichten waar ik als onderzoeker heel veel voordeel van heb.'' Edwin verbindt het instituut, de faculteit en de stad Den Haag aan elkaar in een interview in Elsevier waarin een portret wordt gegeven van de veelgevraagde terrorismedeskundige. Niet alleen bespreekt het artikel wat hem dreef naar het vak, wat zijn opvattingen over de het huidige probleem rondom terrorisme is en wat zijn plannen zijn voor de toekomst, maar het schetst ook een goed beeld van wie Edwin Bakker nu eigenlijk is.

Meer lezen? U kunt hier tegen betaling het hele artikel lezen.