Opening Moot Court-zaal

Op dinsdag 19 april is de opening van de nieuwe Moot Court-zaal. De bouw is mogelijk gemaakt door 130 donateurs!

Pleiten in een “echte” rechtbank

Een eigen rechtszaal voor Moot Court is al jaren een wens van decaan prof. dr. Rick Lawson “We mogen dan al jaren de best gerankte rechtenfaculteit van het Europese vasteland zijn, toch ontbreekt er nog iets aan. Zonder een echte rechtszaal is de faculteit gewoon niet af! Met een getrouwe nabootsing van een rechtbank in ons gebouw maken we de pleitervaring van onze studenten nog realistischer. Dat geeft het Moot Court extra glans. En denk aan onze pleitdisputen. Leidse teams doen aan alle grote toernooien mee. Het is mooi dat deze teams straks in een echte rechtszaal kunnen oefenen!"

Ook Clementine Breedveld-de Voogd vertelt in het maandblad van Ars Aequi uitgebreid over de rol van de oefenrechtbank in het juridisch vaardighedenonderwijs.

15.30 uur Officiële opening

Alle 130 donateurs zijn uitgenodigd voor de officiële opening. Uiteraard zijn ook alle studenten en medewerkers van harte welkom bij de officiële opening.