Machteld Zee wordt Marshall Memorial Fellow

Het fellowship wordt jaarlijks toegekend door het German Marshall Fund, Washington DC, aan professionals tussen de 28 en 40 jaar die uitzonderlijke prestaties hebben geleverd en van wie wordt verwacht in de toekomst een belangrijke bijdrage te leveren aan trans-Atlantische betrekkingen.

Dr. Machteld Zee  promoveerde afgelopen december aan de Rechtenfaculteit Leiden bij prof. mr. dr. Paul Cliteur op het proefschrift Choosing Sharia? Multiculturalism, Islamic Fundamentalism and Sharia Councils.

Marshall Memorial Fellowship

Het Marshall Memorial Fellowship werd in 1982 opgericht om een nieuwe generatie Europese leiders kennis te laten maken met de Verenigde Staten. Machteld Zee wordt begeleid op een 24-dagen durende reis door de VS en zal daarbij ontmoetingen hebben met belangrijke actoren in de trans-Atlantische betrekkingen, zoals politici, vertegenwoordigers van denktanks en grote bedrijven, journalisten en wetenschappers. Vervolgens treedt Zee toe tot het trans-Atlantische netwerk van het German Marshall Fund.