Alumni Master jeugdrecht verrichten onderzoek jeugdcriminaliteit Sint Maarten

De Minister van Justitie van Sint Maarten heeft een onderzoek laten uitvoeren naar de jeugdcriminaliteit op Sint Maarten.

Dit onderzoek is uitgevoerd door mr. Emma Merkx en mr. Lieke Buurman, beiden afgestudeerd in de master Jeugdrecht aan de Universiteit Leiden. Zij hebben dit onderzoek verricht onder begeleiding van het Openbaar Ministerie Sint Maarten, alsmede de afdeling Jeugdrecht.

Voor hun onderzoek hebben Merkx en Buurman medewerking gekregen van diverse instanties en hebben zij 460 middelbare school studenten (4e jaars) anoniem vragenlijsten laten invullen om te registreren hoeveel en wat voor incidenten er plaatsvinden op school. Het onderzoek betreft een periode van 3 maanden: december 2014 t/m februari 2015.

Voor meer informatie: Onderzoek naar jeugdcriminaliteit op Sint Maarten.