LUMC-studenten winnen prijzen van Leids Universiteits Fonds

De jaarlijkse prijzen voor studenten van het Leids Universiteits Fonds zijn gewonnen door studenten van het LUMC. Mark van Haaren won de LISF-prijs 2015 voor het beste verslag en Maaike Schilperoort won de Janneke Fruin-Helb Beurs 2015 voor de beste onderzoeksvraag.

LISF-prijs

Mark van Haaren ging voor zijn studies Biomedische wetenschappen en Geneeskunde naar de Verenigde Staten. Hij deed daar onderzoek aan het Joslin Diabetes Center in Boston. Hij kreeg de LISF-prijs voor het beste onderzoeksverslag.

Janneke Fruin-Helb Beurs

Maaike Schilperoort ging voor haar studie Biomedische Wetenschappen naar het Verenigd Koninkrijk. Aan de Universiteit van Warwick doet zij momenteel onderzoek naar bruin vetweefsel. Zij won de Janneke Fruin-Helb Beurs voor de beste onderzoeksaanvraag.

Kijk voor meer informatie op de website van het LUF.