Bericht van het student-lid

Het Instituutsbestuur en het Opleidingsbestuur Bestuurskunde hebben een student-lid. Het student-lid woont de vergaderingen van het bestuur bij met het doel de belangen van de studenten te behartigen. In het volgende bericht stelt zij zich kort voor.

Mijn naam is Tanja Koeckhoven, ik ben 22 jaar en sinds september het nieuwe student-lid wat namens de studenten in het Instituutsbestuur van Bestuurskunde plaatsneemt.

Als student-lid woon ik de vergaderingen van het Instituutsbestuur en het Opleidingsbestuur bij met het doel de belangen van de studenten voorop stellen. Binnen het Instituuts- en Opleidingsbestuur worden allerlei zaken besproken aangaande de opleiding Bestuurskunde. Het gaat dan om bedrijfsvoering, onderzoeksvoorstellen en personeelszaken, maar ook om zaken als de Opleidingscommissie, het curriculum van de bachelor en de master en tentamen- en examenvereisten bijvoorbeeld. Vooral bij deze laatste punten is het mijn voornaamste taak de beslissingen zo gunstig mogelijk voor de studenten te laten uitvallen.

Om goed te weten wat er onder studenten leeft heb ik daarom nauw contact met onder andere die studievereniging B.I.L. en probeer ik bij zoveel mogelijk studenten gerelateerde evenementen van de Campus aanwezig te zijn. Naast deze functie ben ik zelf ook gewoon student aan de opleiding Bestuurskunde. Ik ben dit jaar mijn master Public Administration gestart en volg de track Public Management. Doordat ik zelf ook student aan het Instituut Bestuurskunde ben, herken ik veel problemen waar studenten soms tegen aan lopen. En deze kan ik dan meeneem naar de vergaderingen van het Instituut- en Opleidingsbestuur.