Dick Schoof spreekt Van Slingelandtlezing uit

Op 15 oktober 2015 vond de jaarlijkse Van Slingelandtlezing plaats in de Eerste Kamer. De Van Slingelandt-lezing wordt jaarlijks georganiseerd door Vereniging voor Bestuurskunde.

Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Dick Schoof verzorgde dit jaar de lezing met als titel

‘Alles onder controle!? Sturen in onzekerheid: Nationale veiligheid in een permanent veranderende wereld.’

Erwin Muller (Vice-voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veilgheid en hoogleraar Veiligheid en Recht) verzorgde de reflectie. Jelmer Schalk, Universitair Docent en onderzoeker bij het Instituut Bestuurskunde aan de Universiteit Leiden faciliteerde namens de Vereniging voor Bestuurskunde de lezing, die zorgde voor een stevige discussie met een volle zaal. De lezing zelf zal worden gepubliceerd in tijdschrift Bestuurskunde .

Vereniging voor Bestuurskunde

De Vereniging voor Bestuurskunde is in een forum van mensen die geïnteresseerd zijn in het reilen en zeilen van het openbaar bestuur. Daaronder bevinden zich onderzoekers, studenten, organisatieadviseurs, bestuurders en beleidsambtenaren.