Marlou Grobben nieuwe assessor faculteitsbestuur

Sinds 1 september is er een nieuw gezicht in het faculteitsbestuur van de Faculteit Governance and Global Affairs (voorheen: Campus Den Haag). Mikal Tseggai heeft het stokje overgedragen aan Marlou Grobben, wat haar dit jaar de assessor van onze faculteit maakt. Wat doet een assessor nu precies? Hoe kijkt Mikal terug op het afgelopen jaar en wat zijn de plannen van Marlou? Beide dames vertellen het graag!

Terugblik op een leerzaam jaar

De naam “assessor” roept bij velen een vraagteken op. Mikal legt uit: “als assessor ben je verantwoordelijk voor alles wat met studentenzaken op de faculteit te maken heeft. Je werkt in een faculteitsbestuur met een decaan, twee vice-decanen en een directeur bedrijfsvoering. Ook werk je veel samen met de studieverenigingen van de faculteit, met assessoren van andere faculteiten en zit je af en toe aan tafel bij het College van Bestuur.

En hoe is het afgelopen jaar geweest, met deze taken op haar schouders? “Het afgelopen jaar is er veel gebeurd op onze faculteit, ik heb altijd geprobeerd het geluid van studenten voldoende te laten horen. Het is belangrijk dat de assessor de afstand tussen studenten en de bestuurlijke laag van de Universiteit kan overbruggen, maar ook de kloof tussen studenten van verschillende opleidingen. Ik heb ontzettend veel geleerd en meegemaakt het afgelopen jaar. Ik ben heel benieuwd hoe de faculteit zich de komende jaren zal blijven ontwikkelen, maar ik ben ook benieuwd naar de verdere ontwikkeling van Den Haag als studentenstad. ”

Frisse moed

Marlou spreekt vol lof over het werk van haar voorgangster. “En nu is het mijn beurt! De afgelopen weken heb ik al met veel studenten en personeelsleden gesproken om te achterhalen waar de wensen liggen. Ik heb er zin in om aan de slag te gaan met alles wat ik te horen krijg en om iets te kunnen betekenen voor de studenten van onze faculteit.” Wat voor projecten Marlou in gedachten heeft om aan te werken? Ze wil dat er meer verbinding komt tussen de studenten van de verschillende opleidingen. “Contact met mensen die vanuit een andere hoek komen dan jijzelf, zorgt voor meer begrip en inzicht, wat helpt om jezelf verder te ontwikkelen”, aldus Marlou. Ook wil ze dat er meer aandacht komt voor loopbaanoriëntatie en wil ze werken aan meer studentenvoorzieningen in Den Haag.

Contact

Heb jij vragen, suggesties of klachten die betrekking hebben op de faculteit? Neem dan contact op met Marlou Grobben, zodat jullie samen kunnen bespreken wat er gedaan kan worden. Je kunt haar bereiken door te mailen naar assessor@cdh.leidenuniv.nl of door te bellen naar 070-8006157. Ook houdt Marlou iedere week een spreekuur op vrijdag tussen 10.00 en 11.00 uur. Je kunt dan gewoon haar kamer binnenlopen op de 12 verdieping van Stichthage. Ze maakt graag kennis met je!