Toekomstige studenten maken kennis met elkaar en de opleiding: Meet Leiden Science

‘Hoe ziet mijn eerste collegemaand eruit?’ en ‘Wat zijn de beste plekjes om te wonen in Leiden?’ Op vrijdag 5 juni konden zo’n 80 aankomende studenten van de opleidingen Biologie en Natuurkunde nog voor de allerlaatste keer vragen stellen over hun toekomstige studie. Beide Meet Leiden Science events stonden bovenal in het teken van elkaar beter leren kennen.

Ook voor Joshiwa was dit de reden om naar Meet Physics Leiden te komen:  ‘Met mijn examenuitslag zit het wel goed, ik weet al voor 100% zeker dat ik Natuurkunde ga studeren in Leiden. Dit event was een mooie kans om alvast kennis te maken met mijn toekomstige klasgenoten en om nieuwe mensen te leren kennen.’

Voor Dennis was het daarnaast ook fijn om het gebouw beter te leren kennen. ‘Door de speurtocht heb ik onder andere de verschillende verdiepingen gezien waar ik straks college ga volgen. Ik had eigenlijk verwacht dat het hier veel groter zou zijn. Ik weet nu waar ik aan toe ben, dat is wel fijn.’

Waar het voor veel scholieren gaat om het beter leren kennen van de mensen en de omgeving, zijn er ook scholieren die nog twijfelen over hun studiekeuze. Nathalie: ‘Ik twijfel nog tussen Utrecht en Leiden. De twee Biologie opleidingen zijn zo verschillend. In Leiden zijn er meer practica, dat vind ik wel leuk. Hoewel ik Utrecht een leukere stad vind, denk ik dat het toch Leiden wordt. De mensen zijn hier leuk en gezellig. Gelukkig heb ik nog even om te beslissen’.