Onderwijsprijzen 2015 Geneeskunde voor studenten en docenten

Studenten Djoeke Doesburg en Marjan van der Merbel zagen hun inzet voor hun studie op 9 juni beloond met de LUMC Student Research Award voor respectievelijk Geneeskunde en Biomedische Wetenschappen.

Henk Thiadens beste docent

Het M.F.L.S.-logo

De prof. dr. G.J. Tammelingprijs 2015 voor de beste docent van het LUMC, ging naar dr. Henk Thiadens, huisarts en docent eerstelijnsgeneeskunde. Hij ontving de prijs uit handen van een dochter en een kleinzoon van Tammeling.

Thiadens was tot zijn pensioen onlangs, verbonden aan het blok ‘Veel Voorkomende Problemen’, over alledaagse klachten in de huisartspraktijk. Dat blok zelf was ook genomineerd voor de titel ‘Beste blok Geneeskunde’. Die prijs ging echter naar ‘Van Basis tot Homeostase’. Dat blok behandelt de fysiologie en anatomie van hart en bloedvaten, ademhalingssysteem en nieren. Studenten Biomedische Wetenschappen wezen ‘Biomedical Translational Research in Surgery’ aan als beste blok van hun studie.

Decaan en M.F.L.S-voorzitter reiken prijzen uit

Studenten Djoeke Doesburg en Marjan van der Merbel zagen hun inzet voor hun studie beloond met de LUMC Student Research Award voor respectievelijk Geneeskunde en Biomedische Wetenschappen. Kindergeneeskunde aan het Medisch Centrum Haaglanden Westeinde tenslotte, werd uitgeroepen tot hoogst gewaardeerde co-schap.

Decaan prof. Pancras Hogendoorn en M.F.L.S.-voorzitter Gideon Smit reikten de prijzen uit tijdens een feestelijke borrel in de HePathobar.

(16 juni 2015/bron: M.F.L.S.)