Team ‘Geen Syntax’ van Universiteit Leiden wint Benelux Algorithm Programming Contest 2013

Het Leidse team 'Geen Syntax', bestaande uit Bas Nieuwenhuizen, Mathijs van de Nes en Raymond van Bommel, heeft in Utrecht de Benelux Algorithm Programming Contest (BAPC) 2013 gewonnen. Deze Leidse studenten wiskunde en informatica losten de 10 opgaven een uur sneller op dan alle andere teams.

Het is niet de eerste keer dat deze programmeerwedstrijd voor studententeams wordt gewonnen door een team van de Universiteit Leiden; dat gebeurde recent ook nog in 2007, 2008 en 2011.

Meerdere successen

In totaal deden er 34 studententeams mee van 10 verschillende universiteiten en hogescholen uit Nederland, Belgie en Luxemburg, waarvan 4 van de Universiteit Leiden. De teamleden van het winnende team ‘Geen Syntax’ hebben in het verleden al eerder successen behaald. Zo was Raymond twee jaar geleden ook al onderdeel van het winnende team op de BAPC, en hebben Mathijs en Bas afgelopen juli meegedaan aan de ICPC World Finals.

Volgende wedstrijden: Noord-West Europa en de Wereldtitel

Van 22 tot en met 24 november vindt in Delft de North West European Regional programming Contest (NWERC) plaats, waar studententeams uit Noord-West Europa strijden voor drie beschikbare plaatsen op de ICPC World Finals 2014. Voor de komende maand staat weer een druk trainingsschema op de agenda, want de concurrentie in Noord-West Europa is niet mals.