Petra van den Bekerom
Universitair docent
- Naam
- Dr. P.E.A. van den Bekerom
- Telefoon
- +31 70 800 9500
- p.e.a.van.den.bekerom@fgga.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0003-0299-5657
Dr. Petra van den Bekerom is universitair docent Publiek Management bij het Instituut Bestuurskunde van de Universiteit Leiden. Petra onderzoekt het management van publieke organisaties, waarbij zij zich in het bijzonder richt op vragen over extern management, prestaties en prestatiepercepties van burgers. Naast onderzoek verzorgt zij ook onderwijs in onderzoeksmethoden en prestatiemanagement.
Meer informatie is te vinden op de Engelse pagina.
Universitair docent
- Faculteit Governance and Global Affairs
- Instituut Bestuurskunde
- Staalduinen D.J. van, Bekerom P.E.A. van den, Groeneveld S.M., Stiggelbout A.M. & Van den Akker-van Marle M.E. (2023), Relational coordination in value-based health care, Health Care Management Review 48(4): 334-341.
- Staalduinen D.J. van, Bekerom P.E.A. van den, Groeneveld S.M., Franx A., Stiggelbout A.M. & Akker-van Marle M.E van den (2023), Differing professional perspectives on the interprofessional collaboration in IPUs: a mixed-methods Study, International Journal of Integrated Care 23(3): 1-12.
- Staalduinen D.J. van, Bekerom P.E.A. van den, Groeneveld S.M., Kidanemariam M., Stiggelbout A.M. & Akker-van Marle M.E. van den (2022), The implementation of value-based healthcare: a scoping review, BMC Health Services Research 22: 270.
- Bekerom P. van den & Voet J. van der (2021), Disentangling the perceived performance effects of publicness and bureaucratic structure: A survey-experiment, Journal of Behavioral Public Administration 4(2): 16.
- Bekerom P. van den, Voet J. van der & Christensen J. (2020), Are Citizens More Negative About Failing Service Delivery by Public Than Private Organizations? Evidence From a Large-Scale Survey Experiment, Journal of Public Administration Research and Theory : 1–22.
- Doornkamp L., Bekerom P. van den & Groeneveld S. (2019), The individual level effect of symbolic representation: An experimental study on teacher-student gender congruence and students’ perceived abilities in math, Journal of Behavioral Public Administration 2(2): 1-11.
- Bekerom P. van den, Voet J. van der & Christensen J. (2019), Prestatiepercepties van burgers over publieke en private dienstverlening. Den Haag: Universiteit Leiden.
- Bekerom P.E.A. van den, Schmidt J.E.T. & Broekema W.G. (2018), Dynamiek en crisis. In: Noort W. van, Groeneveld S., Hoek M. van der, Schalk J. & Voet J. van der (red.), Publiek Management. Bussum: Uitgeverij Coutinho. 131-146.
- Schalk J., Bekerom P. van den & Heijden M. van der (2018), Netwerkmanagement. In: Noort W. van, Groeneveld S., Hoek M. van der, Schalk J. & Voet J. van der (red.), Publiek management. Bussum: Uitgeverij Coutinho. 101-115.
- Hoek M. van der & Bekerom P. van den (2018), Prestatiemanagement. In: Noort W. van, Groeneveld S., Hoek M. van der, Schalk J. & Voet J. van der (red.), Publiek management. Bussum: Uitgeverij Coutinho. 227-242.
- Christensen J., Bekerom P.E.A. van den & Voet J. van der (2017), Representative Bureaucracy and Specialist Knowledge in the European Commission, Public Administration 95(2): 450–467.
- Bekerom P.E.A. van den, Schalk J. & Torenvlied R. (2017), Transforming input into output: how downward networking mediates the effect of external networking on organizational performance, Public Performance and Management Review 40(4): 625-651.
- Bekerom P.E.A. van den (8 november 2016), Networking and performance in public organizations : a study of primary schools in the Netherlands (Dissertatie. Institute of Public Administration, Governance and Global Affairs, Leiden University). Promotor(en): René Torenvlied, Agnes Akkerman & Vincent Buskens.
- Bekerom P. van den, Torenvlied R. & Akkerman A. (2016), Constrained by Red Tape: How Managerial Networking Moderates the Effects of Red Tape on Public Service Performance, American Review of Public Administration 47(3): 300-322.
- Bekerom P. van den, Torenvlied R. & Akkerman A. (2015), Managing All Quarters of the Compass? How Internally Oriented Managerial Networking Moderates the Impact of Environmental Turbulence on Organizational Performance, American Review of Public Administration 46(6): 639 - 659.