Leidse wetenschappers in Het verhaal van Nederland – Oranje Nassau

Verschillende Leidse wetenschappers hebben meegewerkt aan de televisieserie ‘Het verhaal van Nederland – Oranje Nassau’, waarin de historische band tussen het koningshuis en Nederland wordt gevolgd van Willem van Oranje tot het heden.

Hoogleraar Nadine Akkerman vertelt in aflevering 3 over haar onderzoek naar Elizabeth Stuart. Universitair hoofddocent Marika Keblusek vertelt eveneens in aflevering 3 over het Haagse hof in de zeventiende eeuw. Universitair docent Jasper van der Steen gaat in aflevering 4 in op de Oranjes als een familiebedrijf. Universitair docent Bart Verheijen duidt in aflevering 5 de Oranjes tijdens de tijd van Napoleon en hoogleraar Henk te Velde vertelt in aflevering 8 over de monarchie en de Oranjes in het algemeen.

Meer weten?

Het verhaal van Nederland – Oranje Nassau is te bekijken op NPO Start Plus (€).