Rogier Kegge in Nieuwsuur over de gevolgen van de PAS-uitspraak van de Raad van State

Rogier Kegge, universitair docent bestuursrecht en omgevingsrecht, vertelt in Nieuwsuur over de verstrekkende gevolgen van de uitspraak van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State van 29 mei 2019 (ECLI:NL:RVS:2019:1603) over het Programma Aanpak Stikstof.

De Raad van State heeft een streep gezet door drie grote projecten omdat die mogelijk leiden tot een te hoge neerslag van stikstof in de natuur. Delen van de A27 en A12 bij Utrecht mogen voorlopig niet worden verbreed, de herinrichting van de voormalige vliegbasis Twente gaat niet door en de uitbreiding van industrieterrein Oosterhorn bij Delfzijl is verboden.

Kijk hier de uitzending terug