BNR De Wereld: Hoe gevaarlijk is Noord Korea?

Wat is de relatie tussen Amerika en Noord Korea? Hoe groot is de kans dat er een oorlog uitbreekt? Hoe belangrijk zijn de persoonlijkheden van Trump en Kim Jong-un? Deze en andere vragen over Noord Korea kwamen aan bod in de uitzending van BNR De Wereld die live werd uitgezonden vanaf de campus Den Haag van de Universiteit Leiden. Luister de uitzending terug.

De aflevering van het programme BNR De Wereld  ging over Noord Korea en het risico op een conflict met de leider Kim Jong-un. Te gast waren twee sprekers van de Universiteit Leiden: Rob de Wijk, zowel hoogleraar International Relations and Security als directeur van The Hague Centre for Strategic Studies, en Remco Breuker, hoogleraar Koreastudies.

Vragen

De uitzending werd opgenomen in het Wijnhavengebouw, terwijl het publiek op de Spaanse Trap meekeek en -luisterde. Aanwezig waren studenten, docenten en medewerkers van de omliggende ministeries. Er werden goede vragen gesteld vanuit het publiek, die allen uitgebreid werden beantwoord.

Meer informatie over de uitzending is terug te vinden op de website van BNR. De show 'BNR De Wereld' is in zijn geheel terug te luisteren.

Op Twitter kreeg de uitzending veel aandacht