Arco Timmermans in Brandpunt over statiegeld op de fles

Arco Timmermans, Bijzonder Hoogleraar Public Affairs, sprak in Brandpunt over het afschaffen van statiegeld.

De Tweede Kamer debatteert deze maand over de toekomst van het statiegeld op de plastic fles. Het resultaat van een jarenlange lobby. In 2012 is besloten dat Nederland het statiegeld mag afschaffen als het aan een aantal voorwaarden voldoet. Nederland gaat hiermee tegen internationale trends in en kan het eerste land worden waar dit wordt afgeschaft. Brandpunt maakte een reconstructie van de lobby en de verschillende standpunten.

Uitzending gemist? U kunt het fragment hier terugkijken:
Statiegeld op de fles - raportage uit Uitzending Brandpunt 26 mei 2015

Arco Timmermans

Prof.dr. Arco Timmermans is Bijzonder Hoogleraar Public Affairs bij het Instituut Bestuurskunde van de Universiteit Leiden - Campus Den Haag. Hij studeerde politicologie aan de Universiteit Leiden en promoveerde aan het European University Institute in Florence (ItaliĆ«) binnen de sociale en politieke wetenschappen. Het huidige onderzoek van Arco Timmermans richt zich op de dynamiek van de publieke en politieke agenda, hoe allerlei typen organisaties en burgergroepen hun belangen behartigen en daarbij coalities sluiten om sterker te staan.