Universiteit Leiden

nl en

Boek

Faculty Guidebook Inclusive Student-Centred Pedagogies in Higher Education

Gids met nuttige tips en strategieën voor inclusief hoger onderwijs.

Auteur
Helena Reierstam, Kallia Katsampoxaki-Hodgetts & Meeri Helstén (red.)
Datum
13 oktober 2025
Links
Lees het e-book

Deze Docentenhandleiding beschrijft de uitdagingen van inclusief colleges geven en werkgroepen begeleiden in het hoger onderwijs en biedt praktische suggesties voor docenten en studenten om leeromgevingen, onderwijsbenaderingen en leeractiviteiten aan te passen. Door verschillende academische ontwikkelingsinitiatieven te evalueren, zoals peer-observatie van onderwijs, herontwerp van lessen en actieonderzoek, beschrijven docenten en studenten van verschillende Europese instellingen voor hoger onderwijs de waarde die deze activiteiten hebben voor hun onderwijs. Deze gids biedt niet alleen nuttige tips en strategieën, maar laat lezers ook zien hoe ze deze kunnen implementeren in hun specifieke context van het hoger onderwijs. Het is daarom een waardevolle bron voor inclusief onderwijs in het hoger onderwijs.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.