Simona Demkova spreekt op congres 'Kunstmatige intelligentie: tussen ethiek en recht'

Op maandag 22 januari 2024 organiseerde de Universiteit van Florence het congres 'Artificial Intelligence: between ethics and law' (‘Kunstmatige intelligentie: tussen ethiek en recht’). Het congres werd georganiseerd door de afdeling Rechtswetenschappen en bracht vooraanstaande experts samen om het snel evoluerende landschap van kunstmatige intelligentie (AI) en de gevolgen daarvan voor ethiek en juridische kaders te bespreken.

Het congres heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het lopende debat over de ethische en juridische gevolgen van AI. Aangezien de technologie zich met een ongekende snelheid blijft ontwikkelen zullen de discussie en samenwerking tussen experts uit verschillende vakgebieden van cruciaal belang blijven voor het vormgeven van de ethische en juridische kaders die bepalend zijn voor de integratie van AI in onze samenleving.

Voor het volledige artikel (in het Engels), klik hier.