Tiende editie van het International Labor Rights Case Law Journal

Met trots kondigt de afdeling Sociaal Recht - Universiteit Leiden, aan dat het International Labor Rights Case Law Journal (ILaRC) dit jaar zijn tiende editie zal lanceren. Als een waardevol initiatief van Paul van der Heijden, emeritus hoogleraar bij de afdeling Sociaal Recht en voormalig rector magnificus van de Universiteit Leiden, belicht het tijdschrift geannoteerde jurisprudentie met betrekking tot fundamentele arbeidsrechten.

Sinds de oprichting heeft ILaRC een essentiële rol gespeeld in het becommentariëren van internationale jurisprudentie over grondrechten op de werkplek. Het tijdschrift bevat uitspraken van belangrijke instanties, zoals uitspraken van ILO-commissies, het Europees Hof voor de Rechten van de Mens en het Inter-American Court of Human Rights. Ook spraakmakende uitspraken van nationale rechtbanken over fundamentele arbeidsrechten worden in ILaRC opgenomen. Bovendien voorziet het tijdschrift in annotaties bij deze uitspraken van gerenommeerde internationale academici op het gebied van arbeidsrecht.

Op 10 november 2023 werd het laatste deel van de negende editie van ILaRC gepubliceerd. De negende editie werd gepubliceerd onder het hoofdredacteurschap van Yvonne Erkens en managing editor Fieke Weber, beide verbonden aan de afdeling Sociaal Recht van Universiteit Leiden. De eerste aflevering van de tiende editie van ILaRC wordt verwacht in het voorjaar.

Meer informatie over ILaRC

Foto: Dmitrij Paskevic via Unsplash