'The Love for International Organizations'

Een conferentie georganiseerd door Niels Blokker, hoogleraar Internationaal Institutioneel Recht en Ramses Wessel (RUG) ter viering van de 20e verjaardag van het tijdschrift International Organizations Law Review

De conferentie werd op 17 November gehouden bij de Universiteit van Wenen, in nauwe samenwerking met prof. August Reinisch. De afgelopen twee decennia heeft IOLR artikelen gepubliceerd over vele aspecten van het recht van internationale organisaties, zowel van de hand van wetenschappers als van experts uit de praktijk. Vanaf de oprichting van IOLR zijn Niels Blokker en Ramses Wessel co-hoofdredacteuren geweest. Leidse studenten zijn steeds nauw betrokken geweest bij het gereed maken voor publicatie van de geselecteerde artikelen.

Het thema voor de conferentie was aangeleverd door Jean d’Aspremont, in een kort geleden gepubliceerd artikel getiteld ‘The Love for International Organizations’. Tijdens de conferentie gaven leden van de redactie van IOLR commentaar op dit artikel en/of verklaarden zij hun liefde voor (en soms ook afkeer van) internationale organisaties. De verschillende bijdragen aan de conferentie zullen in 2024 worden gepubliceerd in een speciaal nummer van IOLR. Een kleine 100 deskundigen uit wetenschap en praktijk uit een groot aantal landen namen deel aan de conferentie, en velen participeerden in de levendige debatten.

Het programma van the conferentie.