Rondetafelgesprek over de toekomst van het EU publiekrecht in het AI-tijdperk

Op 19 en 20 oktober 2023 organiseerden Simona Demkova en Melanie Fink van het Europa Instituut, samen met Giulia Gentile (Essex Law School), een rondetafelgesprek met deskundigen over het onderwerp 'De toekomst van het EU publiekrecht in het AI-tijdperk', in het kader van de conferentie over digitaal constitutionalisme (DigiCon III) die plaatsvond in het Europees Universitair Instituut in Florence, Italië.

De conferentie wordt jaarlijks georganiseerd door onderzoekers van het project DigiCon, een juridische blog over digitaal constitutionalisme. De rondetafelgesprek werd gefinancierd door de Leiden University Starting Grant voor een gezamenlijk onderzoeksproject over 'The EU's Human-Centered Digital Transformation,' ontvangen door Simona Demkova en Daniel Mândrescu in maart 2023.

Dit bericht gaat verder hier in het Engels.

Het Digi-Con Team