Podcast: Liza van den Bosch over leren lezen in de thuistaal

In veel gezinnen worden meerdere talen gesproken en ouders willen vaak dat hun kinderen ook in die aangeboden talen leren lezen. Maar hoe doe je dat? Wanneer kun je hier het beste mee beginnen? Is het gemakkelijker bij de ene taal dan bij de andere? Hoe houd je je kind gemotiveerd, ook als ze ouder worden? Onderwijswetenschapper Liza van den Bosch geeft in de podcast Kletsheads antwoord.

Meertalig lezen opent deuren naar een wereld vol taal, cultuur, en onafhankelijkheid voor kinderen die meertalig worden opgevoed. Ontdek hoe het leren lezen in verschillende talen kinderen toegang geven tot diverse bronnen, zoals boeken, stripverhalen, nieuws en meer. Het versterkt niet alleen hun taalvaardigheid, maar ook hun culturele en historische begrip, en vergroot hun zelfstandigheid voor een veelbelovende toekomst.

Kletsheads

Kletsheads is een podcast voor ouders, leerkrachten en logopedisten. Wat kun je verwachten als je je kinderen meertalig opvoedt? Wat is belangrijk? Wat helpt de taalontwikkeling van je kinderen en wat niet? In elke aflevering bespreekt Sharon Unsworth, taalwetenschapper aan de Radboud Universiteit met een andere deskundige de wetenschap achter de taalontwikkeling van meertalige kinderen.  Lees meer ››