Rick Lawson neemt deel aan Europaeum panel over de rechtsstaat en democratie

Op 12 en 13 april heeft Rick Lawson deelgenomen aan het evenement ‘Democratie in Europa’ dat georganiseerd werd door het Europaeum en gehost door de Universiteit van Bologna.

Het evenement vond plaats in het kader van het ‘Scholars Programme’, dat 30 promovendi van de 19 universiteiten die aan het Europaeum. Het Scholars Programme wordt naast een doctoraat gevolgd in 7-8 intensieve modules, elk van 3-5 dagen, aan universiteiten in heel Europa. Bij de modules horen symposia, debatten en workshops met vooraanstaande academici en vakmensen, training in beroepsvaardigheden, en substantiële samenwerking. Gedurende die twee jaren werken de academici in kleine multidisciplinaire groepen aan projecten die zij zelf ontwerpen en leiden om ‘Europa een betere plek te maken’. In dit kader heeft hoogleraar Rick Lawson deelgenomen aan een panel over de rechtsstaat en democratie samen met Adam Bodnar­, voormalig ombudsman van Polen, en hoogleraar Thomas Risse (Vrije Universiteit Berlijn).