Roel Becker en Joyce Esser geven lezing over Duits publiekrecht

Op 2 december gaven Roel Becker en Joyce Esser, beiden promovendus aan de afdeling Staats- en Bestuursrecht, een lezing voor hun collega’s én de studenten van Res Publica, de mastervereniging Staats- en Bestuursrecht. In de lezing stonden zij stil bij de betekenis van de geschiedenis en constitutionele grondslagen van het Duitse stelsel van publiekrecht voor het federalisme (Roel) en het stelsel van bestuursrechtelijke rechtsbescherming (Joyce).

De lezing was gebaseerd op het rechtsvergelijkende onderzoek dat zowel Roel als Joyce in Duitsland verrichten voor hun onderzoek. In het kader van dit onderzoek verbleef Roel drie maanden aan de Humboldt Universität in Berlijn, en bezocht Joyce in de zomer de universiteit van Augsburg. We kijken terug op een geslaagde lezing, waarin verschillende onderzoekslijnen samenkwamen én zowel collega’s als studenten werden betrokken. De lezing werd afgesloten met een gezellige borrel in de Keijzer.