Afdeling encyclopedie vertegenwoordigd op Europaeum Spring School ‘Law and Power’

Van 19 tot 21 vindt in Oxford de Spring School van het Europaeum-netwerk plaats. Het Europaeum-netwerk is een samenwerkingsverband tussen 18 vooraanstaande Europese universiteiten, waaronder Paris I (Sorbonne), Freie Universität Berlin en de Universiteit Leiden. Het Europaeum Netwerk stelt zichzelf ten doel jonge academici en studenten vanuit heel Europa samen te brengen om de geschiedenis en toekomst van Europa op interdisciplinaire manier te onderzoeken.

Mees van Rees, onderzoeker/docent Encyclopedie van de rechtswetenschap, zal deelnemen aan de Spring School ‘Law and Power’, waarin de plaats van Europa in de context van de geopolitieke wereld, en de verhouding tussen macht en (internationaal)recht het onderwerp van zullen zijn. De Interdisciplinaire insteek van het Europaeum netwerk zal academici en studenten vanuit de sociale wetenschappen, geesteswetenschappen en rechtswetenschappen bij elkaar brengen. Mees van Rees is recent begonnen als onderzoeker/docent aan de afdeling Encyclopedie van de Rechtswetenschap en spitst zich in zijn onderzoek toe op het verzet tegen de liberale aspecten van de liberale democratie in de Europese Unie.

Meer informatie over het Europaeum-netwerk is terug te vinden op deze website.