Nieuwe druk Subsidierecht

De nieuwe druk van de mastermonografie Subsidierecht is uit! Willemien den Ouden, Rianne Jacobs en Jacobine van den Brink hebben samengewerkt aan het in omvang verdubbelde boek. Het subsidierecht is actueler dan ooit! Denk alleen al aan de € 80 miljard aan coronasteun en alle nieuwe financieringsinstrumenten van de overheid zoals revolverende fondsen, vouchers, prijsvragen en wijkbudgetten. Naast een uitgebreide bespreking van de regels die gelden voor de ‘klassieke subsidie’ komen in het boek ook de grensvlakken van deze vorm van overheidsfinanciering aan bod.

Zo wordt de verhouding tussen het subsidierecht, het aanbestedingsrecht en het schadevergoedingsrecht besproken. Ook de Europese dimensie van het subsidierecht komt uitgebreid aan bod. Een must read voor zowel subsidieverstrekkers als -ontvangers en regelgevers, beleidsmakers en rechtsbijstandsverlener. Maar uiteraard is het boek ook geschikt om onze masterstudenten Staats- en bestuursrecht wegwijs te maken in de wondere wereld van de subsidies!