Inschrijving introductieweken geopend: dit kun je verwachten

Kom je studeren aan onze universiteit? Dan heten we je graag van harte welkom. Met drie verschillende introductieweken zorgen we ervoor dat er voor ieder wat wils is: in Leiden, Den Haag én voor internationals. Schrijf je dus snel in!

EL CID

Voor wie: De EL CID is de introductie voor Nederlandstalige studenten die in Leiden gaan studeren, én Nederlandstalige studenten die in Den Haag gaan studeren maar hun studentenleven grotendeels in Leiden willen doorbrengen.

Wat: De Enige Leidse Commissie Introductie Dagen (EL CID) organiseert al sinds 1970 de introductieweek voor studenten van de Universiteit Leiden. Maak kennis met elkaar, ouderejaarsstudenten, de universiteit en alles wat de stad en het verenigingsleven te bieden heeft. Dit jaar kun je onder meer deelnemen aan een online studentenkookshow, quiz en bingo. Tijdens de fysieke dagen kun je jouw faculteit bezoeken, een informatiemarkt, een boottour, een silent disco, op verenigingsbezoek gaan, of naar het borrelplein en de wetenschapsavond.

Wanneer: De EL CID vindt plaats van 12 tot en met 21 augustus. De introductie zal dit jaar hybride gebeuren: op 12 en 13 augustus is de introductie online, op de overige dagen worden de eerstejaars in Leiden uitgenodigd. Iedere deelnemer zal in totaal drie dagen in Leiden doorbrengen.

Inschrijven: Aankomend studenten krijgen vanaf juni een inschrijflink in hun inbox nadat zij zich hebben aangemeld voor een studie. De deadline om je in te schrijven is op 6 augustus 2021. Let op: dit jaar werkt de EL CID met een maximum aantal deelnemers in verband met het coronavirus. De inschrijvingen zullen eerder dichtgaan als het maximum aantal deelnemers is bereikt. Dus meld je snel aan. Meer informatie op de website

De introductieweken vinden grotendeels plaats op locatie...

HOPweek

Voor wie: De HOPweek is de intro voor alle studenten die in Den Haag gaan studeren en daar van het studentenleven willen genieten, of je nu Nederlands spreekt of niet.

Wat: The Hague Orientation Programme (HOP) laat onze Haagse studenten kennismaken met elkaar, met de universiteit en de stad. Dit jaar krijg je hybride programma aangeboden, dus deels online en offline. Je bezoekt de faculteit en ook een ambassade waar je in gesprek kan gaan met een ambassadeur. En er is een sportdag en een mogelijkheid om de vele verenigingen van Den Haag te ontmoeten.

Wanneer: De HOPweek vindt plaats van 23 tot en met 27 augustus. Op 23 augustus is er een online programma, van 24 tot 27 augustus kun je naar universiteit komen.

Inschrijven: Haagse studenten ontvangen een inschrijflink in de mail nadat zij zich voor een studie hebben aangemeld. De deadline voor inschrijving is 6 augustus. Meer informatie op de website

... en voor een kleiner deel digitaal!

OWL

Voor wie: De OWL is speciaal bedoeld voor alle internationale studenten die in Leiden gaan studeren.

Wat: The Orientation Week Leiden (OWL) bestaat dit jaar uit online en fysieke onderdelen. Online kun je onder meer kennismaken met de faculteiten, maar ook een muziekbingo en een matchingevent waarmee je andere studenten kunt ontmoeten. In het fysieke programma kun je naar de sportdag, meedoen aan vaar- en wandeltours door Leiden en de vele musea bezoeken!

Wanneer: De OWL vindt plaats van 30 augustus tot en met 3 september (deels fysiek en deels online).

Inschrijven: Internationale studenten ontvangen vanaf juni een uitnodiging per mail zodra zij zich voor een studie hebben ingeschreven. De deadline voor inschrijving is 1 augustus. Meer informatie op de website.

Eerste student in je familie? Dan krijg je wat extra’s

Ben je de eerste in je familie die naar de universiteit gaat? Of ga je in Leiden studeren, maar ben je niet in Nederland opgegroeid waardoor het Nederlandse onderwijs al helemaal nieuw voor je is? Dan bieden we je graag wat extra hulp aan. Studeren is namelijk een mooie en spannende nieuwe stap, maar ook een duik in het onbekende. Tijdens het evenement Start Je Toekomst op 26 juni maak je kennis met de universiteit, met studeren, en met andere eerstegeneratiestudenten. En je ouders/verzorgers mogen ook meedoen, als ze dat willen. Zien we je dan?