Nieuwe Summer School |The European Union, the United Nations and Global Governance

De registratie voor de nieuwe Summer School ‘The European Union, the United Nations and Global Governance’ is vanaf nu open. De Summer School is bedoeld voor master- en PhD-studenten. En wordt ondersteund door het Jean Monnet-programma van de Europese Unie.

De Summer School zal zich richten op een reeks onderwerpen die relevant zijn voor de interacties tussen de Europese Unie (EU) en de Verenigde Naties (VN) en de rol van de EU binnen de huidige patronen van mondiaal bestuur. Tot de behandelde thema's behoren de EU en interacties met de VN, de EU en mondiaal bestuur op het gebied van veiligheid, de EU en multilateralisme, uitdagingen voor mondiaal klimaatbeheer, migratie en de EU en mondiaal economisch en fiscaal bestuur. De Summer School zal bestaan ​​uit lezingen, seminars, korte presentaties door de deelnemende studenten, een simulatiespel en een bezoek aan EU-instellingen in Brussel (allemaal live aangeboden als de omstandigheden dit toelaten, met ‘remote’ als back-upoptie). Deelnemers worden geselecteerd op basis van academische prestaties en motivatie om de Summer School bij te wonen.

De kosten voor de Summer School bedragen 1500 euro (dit is inclusief de lezingen en activiteiten, een welkomstdiner en de reis naar EU-instellingen in Brussel). Studenten zijn zelf verantwoordelijk voor hun huisvesting, maar met hulp van onze organisatoren. Aanvragen worden doorlopend in behandeling genomen, maar de uiterste deadline voor aanvragen is 16 april 2021, 23:59 uur.

Met steun van het Jean Monnet-programma zullen twee studiebeurzen van 750 euro beschikbaar worden gesteld op basis van verdienste en behoefte. Studenten die in aanmerking willen komen voor een studiebeurs dienen dit duidelijk te vermelden in hun motivatiebrief. De aanmeldingsdeadline voor deze kandidaten is 16 maart 2021 (kandidaten worden uiterlijk op 5 april 2021 op de hoogte gebracht van de beslissing).

Meer informatie over de Summer School vind je hier.