Archeoloog Mette Langbroek over karolingische kralen in Archeologie in Nederland

Bij opgravingen van de vroeg-middeleeuwse plaats Dorestad werden zo'n 400 kralen gevonden. Voor het eerst wordt er nu materiaaltechnisch onderzoek gedaan naar deze vondsten. Promovenda Mette Langbroek schreef een artikel over haar onderzoek naar deze karolingische kralen van Dorestad in het tijdschrift Archeologie in Nederland. Annemarieke Willemsen van het Rijkmuseum van Oudheden is co-auteur.

Het tijdschrift (jaargang 4, volume 3) ligt ter inzage in de Universiteitsbibliotheek.

Mette Langbroek publiceert binnenkort een compleet overzicht van de karolingische kralen uit Dorestad in de bundel van het derde Internationale Dorestadcongres.