Louis Honée Europees Kampioen Debatteren

Louis Honée, student-assistent bij de Thorbeckeleerstoel en de Afdeling Staats- en Bestuursrecht, is Europees Kampioen Debatteren geworden. Samen met zijn teampartner versloeg hij ongeveer 150 teams in de categorie Engels als tweede taal.

Het EK werd gehouden in de Brits Parlementaire vorm, waarbij teams de stelling slechts een kwartier van tevoren horen. Vanwege de coronamaatregelen vond het toernooi dit jaar voor het eerst online plaats. Louis begint na de zomer aan de master Staats- en Bestuursrecht aan de Universiteit Leiden.

Er was meer succes: het toernooi bestond voorafgaand aan de door Louis gewonnen finalerondes uit negen voorrondes. Roel Becker, Onderwijs & Onderzoeksmedewerker en eveneens verbonden aan de Thorbeckeleerstoel zette met zijn teampartner de beste Nederlandse prestatie ooit in de voorrondes neer door als tweede te eindigen.