Gezocht: vrouwen met uitgezaaide borstkanker voor communicatieonderzoek

Graag brengen we de volgende advertentietekst onder de aandacht, die oorspronkelijk door de Borstkankervereniging - in samenwerking met de Universiteit Leiden - is verspreid'

Goede communicatie is belangrijk in de zorg. We weten steeds meer over welke communicatie vrouwen met borstkanker als prettig en behulpzaam ervaren. Welke communicatie patiënten als schadelijk ervaren is minder bekend. Daarom werkt de Borstkankervereniging samen met de Universiteit Leiden aan een onderzoek naar schadelijke communicatie bij vrouwen met uitgezaaide borstkanker.

Je kunt meedoen aan het onderzoek door thuis een online vragenlijst in te vullen. Dit duurt ongeveer 30-45 minuten. Het eerste gedeelte van de vragenlijst gaat over communicatie tussen oncologen en patiënten in het algemeen; het tweede gedeelte over communicatie tijdens de huidige coronacrisis. De resultaten van de studie zullen uiteindelijk op de website www.borstkanker.nl te vinden zijn.

Kijk voor meer informatie en deelname op de formulierpagina 'Schadelijke communicatie in de zorg voor vrouwen met borstkanker'. Heb je zelf geen uitgezaaide borstkanker? Help ons dan de oproep te verspreiden door dit bericht te delen. Alvast bedankt!