Studentenpartijen faculteitsraad stellen zich voor: Ondernemende Studenten Leiden

Van 25 tot en met 29 mei zijn de universitaire verkiezingen. Je kunt dan kiezen wie jouw belangen komend jaar gaan vertegenwoordigen in de Universiteitsraad en de Faculteitsraad der Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen. Deze week stellen de verkiesbare partijen zich voor. Vandaag: Ondernemende Studenten Leiden.

'Ondernemende Studenten Leiden (ONS) staat voor zelfontplooiing, natuur en studentenwelzijn. We streven naar een open en duurzame faculteit waar iedere student gehoord en ondersteund wordt in zijn leerproces.

'De huidige crisis brengt extra uitdagingen op onze faculteit. Zo kunnen er geen practica plaatsvinden en zijn de hoor- en werkcolleges moeilijk digitaal te vervangen. Wij willen dat de student weer centraal komt te staan in de beleidsvoering. Zo willen we zo spoedig mogelijk corona-vriendelijke practica organiseren. De faculteit mag hier leiderschap tonen! Daarnaast willen we soepele tentaminering en een verzachtende regeling voor eventueel opgelopen studievertraging.

'Daarnaast zien wij ook kansen. Zo wordt er nu eindelijk gedigitaliseerd! Dit willen we behouden als we weer naar fysieke colleges mogen. Het is een mooie ondersteuning van de reguliere hoor- en werkcolleges. Studenten worden namelijk vrijer om hun rooster in te delen. Dus meer ruimte tot zelfontplooiing!

'Student zijn is meer dan alleen studeren. Stem ONS.'

Deze week stelt elke dag een partij zich voor

Maandag 18 mei: ONS

Dinsdag 19 mei: LVS

Woensdag 20 mei: CSL

Donderdag 21 mei: LSP

Lees hier meer over de verkiezingen.