Studentenpartijen faculteitsraad stellen zich voor: Lijst Vooruitstrevende Studenten

Van 25 tot en met 29 mei zijn de universitaire verkiezingen. Je kunt dan kiezen wie jouw belangen komend jaar gaan vertegenwoordigen in de Universiteitsraad en de Faculteitsraad der Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen. Deze week stellen de verkiesbare partijen zich voor. Vandaag: Lijst Vooruitstrevende Studenten.

'Komend jaar wil LVS zich weer sterk maken op FWN. Wij willen ons onder andere inzetten voor de volgende punten:

'Opnemen colleges: In elke collegeruimte moet de mogelijkheid komen om hoorcolleges op te nemen.

'Meer vrijheid in studies: Verplichte vakken moeten niet in dezelfde periode worden gegeven als keuzevakken, op deze manier kunnen studenten zonder vertraging een minor volgen.

'Betere voorlichting arbeidsmarkt: De voorlichting over mogelijkheden na je studie moet meer aandacht besteden aan niet-academische banen, om studenten zo beter voor te bereiden.

'Meer plekken in kantines: Er moeten meer plekken komen in de kantine in het Huygens of het aanbod van het restaurant in het nieuwe Gorlaeus moet breder.

'Studenten-leden in instituutsbesturen: Om het perspectief van studenten beter bij het onderwijsbeleid te betrekken, zou elk instituutsbestuur uitgebreid moeten worden met een student-lid.

'Op https://lvs-leiden.com vind je onze kandidaten en meer standpunten, o.a. over duurzaamheid, inclusiviteit, digitalisering en studentenwelzijn.'

Deze week stelt elke dag een partij zich voor

Maandag 18 mei: ONS

Dinsdag 19 mei: LVS

Woensdag 20 mei: CSL

Donderdag 21 mei: LSP

Lees hier meer over de verkiezingen.