Studentenpartijen faculteitsraad stellen zich voor: Christelijke Studentenfractie Leiden

Van 25 tot en met 29 mei zijn de universitaire verkiezingen. Je kunt dan kiezen wie jouw belangen komend jaar gaan vertegenwoordigen in de Universiteitsraad en de Faculteitsraad der Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen. Deze week stellen de verkiesbare partijen zich voor. Vandaag: Ondernemende Studenten Leiden.

'CSL wil zich inzetten voor inclusiviteit, bijvoorbeeld dat ook studenten met een fysieke beperking gemakkelijk gebruik kunnen maken van de labruimtes.  Ook willen wij ons inzetten voor het studentenwelzijn. We willen dat studentenpsychologen goed bereikbaar zijn en dat studieadviseurs voldoende toegerust zijn om studenten met een functiebeperking te begeleiding. Ook zijn wij in overleg met de faculteit over het opzetten van een flowchart. Deze flowchart geeft de student een duidelijk overzicht van de voorzieningen van de universiteit. Hierdoor weten studenten direct waar ze terecht kunnen met hun vragen.

'Door de komst van het coronavirus is al het onderwijs online, hier moeten duidelijke richtlijnen voor komen zodat de kwaliteit van het onderwijs hetzelfde is als voorheen. Studievertraging door de komst van corona moet worden voorkomen, dit kan door het soepel omgaan met scriptiedeadlines.

'Ook willen wij ons inzetten voor duurzaamheid, door middel van het uitbreiden van het vegetarische aanbod in de kantine op de faculteit.'

Deze week stelt elke dag een partij zich voor

Maandag 18 mei: ONS

Dinsdag 19 mei: LVS

Woensdag 20 mei: CSL

Donderdag 21 mei: LSP

Lees hier meer over de verkiezingen.