UniBuddy live voor FGGA opleidingen

Verbonden blijven is nog nooit zo belangrijk geweest. Hoe verbinden studenten zich met universiteiten nu de campusbezoeken zijn opgeschort? In tijden waarin fysieke rekrutering onmogelijk is, wendt de universiteit zich tot een modernere manier van verbinden met de aankomende studenten van generatie Z.

De Perfecte Tool

Het is een van de vele innovatieve, online alternatieven voor de COVID-19 crisis: UniBuddy. Gelukkig was het systeem al aanwezig toen de lockdown-maatregelen werden geïmplementeerd. De universiteit is begonnen met een pilotversie die in de laatste week van februari live is gegaan. Het Leiden University College was een van de eerste programma's die UniBuddy gebruikte bij werving. Na 3 weken en meer dan 40 gesprekken met potentiële studenten voordat de lockdown toesloeg, was het duidelijk dat dit een perfect hulpmiddel was voor zowel internationale als nationale werving.

Peer-to-Peer

De werving van studenten vertrouwde meestal op persoonlijke interacties, maar tools zoals UniBuddy nemen steeds meer die zeer waardevolle en zinvolle interactie aan en digitaliseren deze. 'Omdat veel studenten momenteel vastlopen tussen universiteiten en programma's, geeft de implementatie van UniBuddy op onze wervingswebsites ons inzicht in waar toekomstige studenten mee te maken hebben en welke vragen ze hebben', aldus Tim Roumen, communicatieadviseur bij de Faculteit Governance and Global Affairs. Samen met zijn collega Rik Groot, online marketeer bij de centrale communicatieafdeling (SCM) van de Universiteit Leiden, lanceerden ze eerder dit jaar UniBuddy.

Het peer-to-peer-systeem is uitsluitend afhankelijk van opgeleide student-ambassadeurs en een staff key user om aankomende studenten te helpen vragen te beantwoorden. Daarnaast geeft het hen een studentenperspectief van een bachelor- of masterprogramma om zo die belangrijke beslissingen te nemen met betrekking tot hun studiekeuze.

UniBuddy is nu geïmplementeerd op de wervingswebsites van de bachelor- en masterprogramma's (met uitzondering van MIRD en CS) van de faculteit Governance and Global Affairs. Bekijk het UniBuddy-systeem op de Security Studies-website.