Nieuwe en laatste Leiden Law Vlog van onze vlogger Eline

Leiden Law Vlogger Eline heeft ons helaas verlaten voor een geweldige kans in Australië. Maar als afscheidscadeautje heeft ze haar laatste vlog nagelaten met alumna Lousewies van der Laan.

Na haar studie in Rechten en een postgraduate degree in International Economic Relations van SAIS John Hopkins University in Bologna, begon Lousewies aan haar Europese loopbaan. Ze was in het kabinet van Eurocommissaris Van den Broek van Voorlijk, waar ze afsloot als woordvoerder van de Europese Commissie. In 1999 werd ze gekozen als lijsttrekker van D66 in het Europees Parlement en maakte vier jaar later de overstap naar de Tweede Kamer waar ze vice-fractievoorzitter en onder andere woordvoerder buitenland, justitie, economie en hoger onderwijs was. Nadat het kabinet ten val kwam is Lousewies haar eigen consultancy gestart op het gebied van mensenrechten, governance en internet en is politiek achter de schermen actief als trainer, activist en verkiezingswaarnemer.

Onze Leiden Law Vlogger ontmoette Lousewies op ons alumni-event Leiden Revisited 2019 en vroeg Lousewies of ze haar mocht interviewen voor haar laatste vlog. Lousewies was direct enthousiast, maar zo ontzettend druk dat het even duurde. Hier is de vlog uiteindelijk. Wat langer dan normaal, maar Lousewies heeft veel te vertellen en het is tenslotte Eline's laatste vlog.

Nieuwsgierig geworden naar Lousewies haar kijk op de huidige politiek en welke persoonlijke en carrièrekeuzes ze heeft gemaakt? Bekijk dan hier de vlog:

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of